.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

26 oktober 2008

Koka soppa på en spik

Förra lönen var rekordliten (3000 kr) och det var dags för busskort. Över på kontot blev 250 kr. Visst jag har sparkonton, men jag försökte klara mig på detta. En oförutsedd utgift, taxiresa 1,8 km för 117 kr dumpade rörelsekapitalet markant, men en 50-lapp som jag hade hemma gick åt liksom bonus på PrisXtra. Nu hade jag 35 kr kvar och denna helg var jag extrempank. Åkte till fritidshuset på natten utan att först ha handlat mat. 35 kr gjorde det inte lönt att åka för att handla. Dieseln skulle ha kostat lika mycket. Det blev grönsaksgryta, knäckebröd och pasta i två dagar. De senaste fyra veckorna köpte jag mat för 369,50. Givetvis åt jag ur skafferiet en hel del. Intressant erfarenhet igen.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker