.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

27 september 2010

Блины


Glutenfria, laktosfria och äggfria blinier (Ryska boveteplättar). Jag hittade detta recept på en rysk internetsida. Då det varken var ägg eller mjölk i receptet var jag tvungen att testa det för att se om de över huvudtaget skulle hålla ihop.

4,5 koppar vatten
3 koppar bovetemjöl
25 g jäst
salt
smör att steka i

Lät smeten jäsa ca 45 minuter. De blev ypperliga !
Dock så blev hela lägenheten grå av os, ventilationen är kass i köket. Ett senare projekt får bli en volymkåpa, vilket jag tänkt på i åratal. Problemet är att jag bor i en hyresrätt och man vill inte gärna investera åt hyresvärden.
Publicerad 2010-09-30

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker